mjaa

Satt precis och skrev matlista och liten shoppinglista...
 
Jag är nog smått besatt i av att skriva listor har jag märkt..
Hä ska va matlista, shoppinglista, städlista..
Listor över vad som behöver fixas och köpas.. listor över maträtter..listor över vilken tid frullen, lunchen och mellisarna ska ätas, även om vi oftast äter vid samma tid.. städlistorna är indelade i rum och lådor..och vilken ordning allting ska göras när det vankas större städning, typ vårstädning/rensning och gardinbyte..
..det blir nästan mycket roligare att göra grejer då, när man har en lista att gå efter.. och när man får stryka över grejerna man har gjort...
 
 Att laga mat är verkligen inte min grej.. jag vill att det ska gå fort och vara enkelt, helst vill jag att dom uppfinner nå piller som man stoppar i käften.. fort å bra.. eller njaa, det är ju gott med mat! Men ibland skulle ett piller sitta fint, å slippa den där jädra matlagningen!..
Men har man en matlista som följs, så går det faktiskt lite lättare att laga maten, för då står man inte där i sista sekund, och funderar på om vi ska äta falukorv fö 20:e gg denna vecka, eftersom man inte kommer på nå annat, typ! 
Tur att man har en karl som faktiskt tycker om att laga mat, han fixar om det vankas långkok eller lyxig helgmat med ytterfileer eller grillat. men såklart att han lagar vardagsmaten ibland också!
 
 

På tal om shoppinglistor.. fysjuttongubbar va allt jämt tar slut samtidigt  här hemma!!!!... och då menar jag dom lite dyrare grejorna som man inte handlar så ofta... shampoo, deo, inpackningar, mascara, fondation, hudkrämer mm, mm.. så en fin lång skönhetslista har man lyckats knåpa ihop också...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0