Onsdag

Va en rätt kul dag på jobbet idag. Efter 2 veckor i hyveln, va det dags att ta sig an nästa maskin i linjen.. fick en upplärning på en sisådär.. 10min!? Lite genomgång och uppstart... sen va det bara att gasa på... det gick ju ganska strålande. Är lite kul att få knappa och försöka lösa problemen själv, så gott man kan alltså.. man vill ju inte förstöra nåt det första man gör..  Är ganska så förvånad över mig själv, hur mycket som faktiskt fastnar där uppe i knoppen ibland.. Fast jaa, det kanske har hunnit försvinna tills i morgon. Det vet man ju aldrig med mig.. beror ju helt på vilken tid & datum i månaden det är, men även vilken vindhastighet det är och om det har en tendens till & bli åska ute. Typ.
 
Hade liiiite extra energi efter jobbet, så jag drog på mig vintermunderingen och gick ut och skulle skotta snö.. lika bra och skotta undan lite, slipper det bli så mycket skottning imorgon... vill helst inte göra om vårat misstag vi gjorde förra året, då vi stod med järnspett och hackade bort sista isen på terassen, i T-shirt! Eftersom man varit lat och inte skottat.. ( japp, våran gård ligger inte så bra.. får vara glad om solens strålar hittar hit i typ Juli nångång, och tappert försöker smälta det sista envisa flingorna) nåja.. När jag väl va klar med trappen och terassen, och skulle tä å skyffla uppfarten.. så va det ju precis lika mycket snö överallt igen... lik fan och ta allt i morgon istället då.. om man orkar!
 
Dagens flopp(ar):
-Fixade mig en härlig lårkaka på jobbet
-sopade av 15 m snö på bilen med jackärmen.. och allt hamnade i skorna.
-slog skyffelskaftet i pannan
-brände fast mina ägg i stekpannan
-ingen bensin i bilen.. å pumpfan funkade ej.
-morgonens matlåda= brända ägg och typ 4 snabbmakaroner, med ketchup.
 
Åtgärd för att slippa framtida misstag:
-Se dig för!
-Köp en sopborste
-Hur lyckas man ens!?
-Köp Smör, använd ej bregott.
-Tanka bilen full.
-Gå en kurs i matlagning.
 
ja det va väl va denna dag hade att erbjuda. 
Ny dag och nya tag i morgon.
 
Kan hitta mycket roligt i min mobil när grabbarna har varit i farten.
En liten selfie på bröderna bus t ex.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0