Ingenting är omöjligt

För (nästan) exakt 1 år sen, (15:e mars) skrev jag på bloggen att jag skulle börja blogga igen och att en ny dator skulle inhandlas.
Blev inget av det, haha... Men NU kära vänner, så fanns där lite extra pengar i spargrisen, så har majsan köpt sig en dator! ÄNTLIGEN! :)
 
Nu vill man ju bara fixa till bloggen lite.. har ju en till liten vilde här hemma, så kort på honom lä man ju såklart också ha på sin header!
känner nån sig utmanad att fixa en ny design, så hojta tä!!
 
Har ni nåt motto med livet?
Vad är ett motto?
Mitt är (och Gundes, haha): Att ingenting är omöjligt. Det låter ju så klyschigt, men det stämmer nog in på mig kan jag lova.. Kommer ihåg när man va mindre.. och den frågan jämt kom.. inte visste jag då va mitt motto va, jag va nästan sur över att alla hade ett coolt motto, men inte jag!!
 
Jag är så envis, och det vet nog dom flesta... allt funkar, ingenting är omöjligt! ..Ibland!
Alltså ett exempel.. Karln säger att det är omöjligt att få in en 100tums TV i baksätet på bilen.. men jag bae.. Näähä, det går.. och visst går det, om man typ tar ut den ur kartongen och vänder den 75grader till vänster, drar ner bakrutan och låter hörnet sticka ut en bit?! typ!.. förstår ni? Envis! skulle kunna rabbla upp miljoners med olika exempel..
Men vissa saker med mitt kära motto kan jag inte leva upp till... tyvärr, och då handlar det nog om att man har en dålig självkänsla, eller heter det kanske dåligt självförtroende?! Jag är urkass på att försöka ändra på en dålig vana när det gäller mig själv.. te x snuset! Där känns det helt omöjligt att ens försöka sluta. jag kan inte... Kommer endå börja igen.. så känner man sig urkass när alla andra kan sluta, men inte jag.. så funderar man vad som är fel... och mår dåligt över att man e så kass och inte lika stark som nån annan... så tar man en till bajspåse och stoppar under läppen...
 
Haha oj vilket allvarligt och flummigt inlägg det blev.. men så skönt bara att få skriva av sig igen, det behövs, och det är skönt :)
Kommer skriva om ALLT på denna blogg, allt flumm som hamnar i min hjärna! då menar jag, bakning, pyssel, tankar, funderingar, skönhet, barnkläder, inredning, renoveringar och magsjukor,städning.. typ... haha så läs på egen risk! ;)
 
Kram till er.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym
2015-03-14 @ 19:59:20

Nu har du gjort min dag! du e ju störtskön!! skönt att få garva huvve av sig knäpp kusin, kram från din andra inte normala kusse Tarja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0