Onsdag

Pjuuhh, proppmätt AB!
Mixtrade ihop en maffig tacopaj till middag idag :) Blev rätt god faktiskt... Gjorde en stor till oss, och så blev det massor av deg och köttfärs över, så jag gjorde en till liten, som älsklingen ska få med sig till matlåda :) perfect!

Idag har vi varit ut en sväng, Isak fick testa och gå och pula i dom nya skorna, som dessutom är hans första skor :) Han har vrålgrinat när jag har försökt sätta på honom skorna, så vi har fått testa lite i taget, haha. Men idag gick det bra, blev lite grin först, men sen gick det bra :)
...Sen hux flux blev det ju pissväder, usch :/ Nu vill jag ha fin väder, så man kan vara ute och busa och greja...

Sen har vi inte gjort så mycket mer. Mor o far va hit en sväng, sen kom syster, Johan, Wille och Axel förbi och busade en stund med Isak :)

Guu, en månad kvar tills lilleman blir hela, 1 år! Va foort det har gått :)
Syrran hittade en sida på nätet, barnkalaset.se. Där hade dom ju en massa roliga teman och grejer man kan beställa, vill ha typ smurf eller bamse tema på lillens kalas :) Dom hade ju även 1 års tema...menmen, vi får se vad det blir... Håller redan på att planerar vad jag ska baka och om jag ska ge mig på att göra en egen tårta eller inte?! Vet inte om jag kan göra nån fin, haha... Aja, jag har ju några veckor kvar att fundera... 




Äh, här har ni i allafall receptet om nån vill testa..
Tacopaj:

Råkade bli en rätt stor degsats, så det räckte till en stor form och en liten form + att jag fick slänga bort lite (degen och fyllningen skulle garanterat ha räckt till en till liten...)

Deg: ca 5dl mjöl, 200g margarin, 4msk vatten (allt blandas ihop till en smidig deg)
platta ut i botten och kanterna i en stor form, eller i flera mindre. förgrädda 10min i 225 grader.

Fyllning: ca 800g stekt köttfärs, 1-2 påsar tacokrydda, hackad paprika och majs (allt blandas och läggs i formen)

topping: 2 små burkar med cremefraiche + en liten burk tacosås (medium) (Blandas ihop och bré över köttfärsen)

skiva till sist några tomater och lägg på + riven ost.
kör in i ugn ca 10-15min eller tills osten smält och fått färg.
serveras med en sallad.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0