Barnkalas

Snart dags för 4-års kalas, jippie!
Barnkalas är då bland det roligaste att fixa.
synd bara att man inte är proffs på tårtor och bakverk, tänk va kul att kunna skapa en fin tårta med speciellt tema... eller fina muffins med sockerpasta och grejer.. 
 
Känner att jag är sent ute med planeringen i år.. har inte börjat än, haha.. Har inte ens bestämt vad temat ska vara i år. Isak ville ha Ninjago/lego, Jake & piraterna eller turles, så då äre bara att lyda chefen och bestämma nåt av dom! ;)
 
Har ni nå roliga tips på bra sidor? roliga ideer?
 
När Isak fyllde 1år, så fick han NallePuh tema, 2år så fick han Blixten McQueen, 3år blev Minionerna :)
Noah fick typ ett litet djurtema när han fyllde 1år.
 
Tänk va kul med en liten skattkista full i chokladdubloner, kanske med en karta fram till skattkistan!
kikare och pirathattar!
 
Skulle ju vara kul att fixa ett legotema också.. tänk vad mycket kul man kan hitta på med alla smålego och duplo... bygga kakfat och muggar för skedar och sugrör...mm mm..
 
Jag gillar plastmuggar och tallrikar när det gäller kalas.. enkelt att bara sola iväg på tippen när det e klart.
Och så finns det ju sååå så mycket fint att köpa, med olika teman. Minns inte alla sidor jag köpt grejer på, men favoriterna är, barnkalaset, partykungen och myperfectday.
Det blir ju ganska dyrt när man ska ha så mycket av varje. Men när Isak hade minionertemat så köpte jag tallrikar med minionerna och sen ist för muggar med minionerna så köpte jag vanliga gula muggar och ett gäng med klistermärken som jag klistrade på ist.. mycket billigare. Sen gjorde jag små minioner av toapappersrullar.. köpte en gul duk, en gul flaggirlang som jag också klistrade minionmärkena på.. Finns så mycket fint man kan göra.. Ballonger, serpentiner sugrör mm, hittar man ju te x på rusta, pickaboo, dollarstore eller ica, där kan man såklart hitta tallrikar och muggar också.. och ist för godispåsar, så hade jag en liten godisbuffe, köpte några syltburkar på Ikea och hade i lite klubbor, godissnören, russinaskar och annat gott.. sen köpte jag  några bägare som man kunde fylla, med det man ville ha av buffen.
Man kan ju göra sååå sååå mycket roligt. Finns så mycket inspiration att hämta på nätet!!
 
 
 
Noahs kalas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0