Gubben VS musen

Ja helgen gick fort!
I stort sett så spenderades hela lördagen i sängen. Gubben va duktig och snickrade hela dagen.. och hela söndagen!
Kände mig sjuk, mådde kasst och ville bara sova, som en helt vanlig dag, efter "tjejveckan"
Söndagen började också kasst, men sen så kom gubben hem med tulpaner och nocco ❤ så då kunde jag vakna ur min lilla dvala, och det blev ett ryck i köket. Blev bondbröd och semlor och 15kg lasagne. Lasagne, gubbens favorit, dagen till ära 
Ingen sol fick man på sig heller.. men det får jag försöka ta igen i helgen.. om solen nu vill visa sig då. Det får vi hoppas.

Kan säga att mitt uppdrag som skulle varit slutfört redan i fredags, misslyckades! Blir ingen smidig, snygg moonwalk. Bara stelt och förfärligt. Nåja, bara öva vidare. Återkommer om 5 år.

Och smaken är som bortblåst igen. Smaken kommer och går, efter coronan. Enda jag kan känna lite smak på just nu är citronvatten..
Så jäkla tröligt att ens äta.. konsistensen på gröt och ägg.. eller potatis.. Mjää..
Kvällens stuvade makaroner kändes som.. Ja en kräka man tuggar om på.

Nej, nu till nåt annat..

Vi låg i sängen igår kväll, när katten kommer upp och låter illa.. och vi hör även ett litet pipande. Han har minsann fångat en till liten rackare, som också bott i sopskåpet.
Katten och musen, i full ös, ner för trappen.. Matte efter, i bara fillingar och får tag i ett par handskar.. det är en hård kamp där nere i hallen, mellan katten, Matte och den lilla musen. Precis när Matte får tag i musens svans, så attackerar katten och hivar upp musen på tassen, samtidigt som han lixom kastar den den lille rackaren, rakt på Matte!!! Jag sitter i trappen och ser eländet. Om jag skrattade!? Ni ska bara veta. Vilken syn. Gubben blev så rädd. 
Tillslut efter några minuters kämpande, som kändes som timmar, så får han tag i musen, och släpper ut honom i friheten... dock med katten efter! Det slutar illa. Rip.

Veckans bröd. Bondbröd.

Imorgon är det fettisdagen. 
 Blev dock riktigt missnöjd med bullarna. Riktigt kasst recept som jag hittade. Synd man aldrig sparar på recept som är bra, eller ens kommer ihåg var man hittade receptet. Gjorde 12 semlor, och resten av degen gjorde jag kanellängder av.
Får hoppas dom smakar gott iaf. Är inget super-fan av mandelmassa. Så vaniljkräm får det bli i dessa.















 














Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0